Keliaujam po Turkiją: nuo Kemero iki Marmario per 5 dienas už 300 eurų! (2 dalis)

Oludeniz paplūdimys

Antroji diena: Fetijos Oludeniz paplūdimys ir Drugelių slėnis

Atstumas: Kemeras - Fetijos Oludeniz paplūdimys 240 km.

Antroji kelionės diena buvo skirta Fetijos tyrinėjimui. Fetijoje lyg Pandoros skrynia, atsiveria dar daugiau Turkijos lobių, pro kuriuos pravažiuoti niekam nekiltų ranka. Vienas jų – Oludeniz paplūdimys, dar vadinamas „Žydraja lagūna„, kurios vandenyse susilieja Viduržemio ir Egėjo jūros, tarpusavyje maišydamos mėlynai žydrus atspalvius.

Besileidžiantys parasparniai

Šioje vietoje renkasi pasaulio parasparnių entuziastai, kur su pasimėgavimu sklendžia nuo Babadago kalno beveik iš 2 kilometrų aukščio!

Pasidomėjau, kodėl jie renkasi būtent šią vietą, o pasirodo, kad oro sąlygos čia itin palankios užsiimti šia pramoga.  Įlankoje niekada nepakyla stiprūs vėjai ir jūra visada išlieka rami, net audros metu. Tad ir toks pavadinimas „Ölüdeniz” šiai įlankai buvo duotas ne bepriežasties – mat turkiškai tai reiškia tiesiog „Negyvoji jūra”.

Žinoma, ir sklendžiant Fetijos padangėje, akis paganyti tikrai yra į ką. Čia matosi ne tik Žydroji lagūna, bet kalnų apsuptyje esantis „Drugelių slėnis” su dar vienu neįtikėtino grožio paplūdimiu. Sakoma, kad šiuose kalnuose veisiasi įvairiausios drugelių rūšys. Skaičiuojama, kad jų net yra 105!

Jeigu skrydis su parasparniu Jums nėra veikla, įtraukta į „dalykų, kuriuos privalau padaryti gyvenime” sąrašą, tuomet pasigrožėti Drugelių slėniu galite dar dviem būdais.

Į Drugelių slėnį galima patekti plaukiant laivu arba žvelgiant iš viršaus nuo kalno. Mums prie širdies buvo antrasis variantas, tad serpantininiais keliais vijome mašiniuką aukštyn, kad tik pamatytume, kaip atrodo vaizdas, kurį mato „parasparnininkai”. Iš tiesų, įspūdinga – nei pridėsi, nei atimsi, bet buvo daug žemiškesnis dalykas, itin sužavėjęs mus.

Drugelių slėnis

Pakilus į nemažą aukštį, kur atsiveria vaizdas, kaip iš atviruko, o žmonės vienas po kito stoja selfintis, keletas jaunų vaikinukų atrado puikią idėją, kaip be didelių investicijų užsidirbti pinigų. Visiems norintiems įsiamžinti šiame rojaus kampelyje, jie su dronu filmavo trumpus, bet itin efektingus filmukus, pažiūrėkite patys!

Kaina vos 40 lirų (apie  4,5 €), o savo darbą puikiai atidirbę vaikinai, nufilmavę video, jį operatyviai įkelia į kompiuterį, palaikomą motorolerio akumuliatorius, o tada tiesiai į Jūsų telefoną. Štai jums idėja, kaip originaliai užsidirbti pinigų. Patikėkit, norinčių buvo daug, o darbo vos kelios minutės. Štai kodėl mes nuoširdžiai gyrėme juos ne tik už puikų video, bet ir už tokią genialią idėją!

Trečioji diena: Daljano ekskursija "Vėžlių sala"

Atstumas: Kemeras - Daljanas 287 km

Plaukti Daljano upe galima prabangiai

Daljanas yra nemažas turistinis kurortas, skirtingai nei Antalija, labiau pamėgtas europiečių. Teigiama, kad tai vienas autentiškiausių kurortų, mažai „nutūristintas”, kur vis dar populiari žvejyba ir vaismedžių auginimas.

Antikinės kapavietės, matomos plaukiant Daljano upė

Susisiekimas čia kone kaip Venecijoje: Daljano miestu tekančia upe kursuoja laiveliai, atlikdami „dolmušo” paslaugas  – nusiperki bilietėlį, įlipi ir plauki tiek, kiek reikia stotelių.

Be to, pasirodo, kad Daljanas turi šį tą bendra su Kaunu! Mat kadaise čia gyvavo antikinis miestas pavadinimu „Kaunos„, kuriam priklausiusios kapavietės, išskaptuotos kalnuose, mus lydi šiuo vaizdingu maršrutu. Lyg kažkas būtų žinoję, jog po 26 šimtų metų turistai atvyks pasigrožėti jomis.

Galbūt ir šie kauniečiai dainuodavo: „Mes prie Daljano užaugę, mylim savo miestą Kauną„..? 😁

Paskutinė šio  maršruto stotelė, prieš upei įtekant į jūrą – didelis, smėlingas „Iztuzu” paplūdimys. Jis ypatingas ne tik dėl itin jaukios aplinkos, tačiau jame, viename iš nedaugelio, nykstantys didieji jūriniai vėžliai Caretta Caretta deda savo palikuonių kiaušinius.

Šiame paplūdimyje gausu ženklų, nurodančių, kaip dera elgtis, kad nepažeistume natūralaus vėžliukų gyvenimo ciklo. Dėl to šis paplūdimys buvo apdovanotas už draugiškumą aplinkai.

Paplūdimio instrukcijos

Štai tokią vienos dienos ekskursiją pasidarėme mes. Nors jos pavadinimas buvo kelionė į „Vėžlių salą”, deja, vėžliukų ten mes nepamatėme, bet Omeriui šovė geniali idėja patiems aplankyti vėžliukų ligoninę, esančią netoli Daljano, ir padaryti ką nors gero dėl jų. Ten ir patraukėme.

Šiandien tiek, laukite tęsinio. 🐢

Jei norite skaityti trečiąją pasakojimo dalį, spauskite šią nuorodą

O jeigu neskaitėte pirmosios dalies apie kelionės planą, maršrutą ir išlaidas, kviečiu skaityti, paspaudus šią nuorodą.