2020 metų atostogos: mano savarankiška kelionė į Turkiją per Berlyną

Atostogos… Vien tariant šį žodį, apima jausmas, lyg burnoje tirptų gardaus šokolado gabalėlis. Visi tik ir nekantraujam krautis lagaminus ir kelti sparnus atsipalaidavimo ir linksmybių link. Deja deja, kiek nejuokingų pokštų mums iškrėtė šie, 2020 metai, turbūt, aptarinėti nebereikia. Faktas tas, kad vasara jau įpusėjusi, o daugelis atostogų planų taip ir liko neįgyvendinti. Mums telieka sekti naujienas, kada pagaliau išsivaduosime iš šios baisios koronės!

Kad ir kaip bebūtų, pasaulis negali sustoti, o eiti į parduotuves mes galime saugiai, kaip ir keliauti, jei tik būsime atsakingi ir saugosime save bei kitus. Vos tik sužinojusi, kad oro linijos po truputį atnaujina skrydžius, nusprendžiau nieko nelaukti ir imtis iniciatyvos pati. Bėda ta, kad tiesioginiai skrydžiai į Turkiją dar nėra vykdomi, tad teko ieškoti kitos išeities. Ir aš ją radau! Todėl šiandien dalinuosi su Jumis savo patirtimi, kaip atskridau į Antaliją. Galbūt daugiau atsiras turinčių panašių planų? Tad pradedam!

Atšauktas skrydis ir neplanuota nakvynė Berlyne

Pagal pirminį planą mano kelionė turėjo vykti dviem skrydžiais su persėdimu. Pirmasis skrydis su AirBaltic avialinijomis Vilnius – Berlynas (Tėgelio oro uostas) kryptimi. Šis skrydis tuo metu kainavo 123 eur. kartu su 20 kg registruoto bagažo. O antrasis skrydis Berlynas – Antalija kryptimi su Corendon avialinijomis, kainavęs 112 eur. taip pat su 20 kg bagažo.

Džiūgavau, kad šie skrydžiai derėjo ko ne idealiai! Iš Vilniaus pakylu 07.09 d. 14:30 val., skrydis trumputis ir trunka vos 1 val. 35 min. ir štai jau galiu sakyti „guten tag, Berlyne”! Tuomet sekančio skrydžio palaukiu keletą valandų ir 18:45 val. jau skrendu tiesiai link Antalijos, kurią turėčiau pasiekti 23:05 val. vietos laiku. Visa kelionė pagal planą turėjo trukti apie 9 valandas. Turėjo…

Deja, vos po kelių dienų atlikus rezervaciją, Corendon avialinijos informavo, kad skrydis yra perkeliamas į kitą dieną, t.y. 07.10 d. ir vykdomas tuo pačiu laiku. KĄĄĄĄĄ?! Jokio paaiškinimo ar kito pasiūlymo negavau, tad kitos išeities, kaip tik laukti daugiau nei parą laiko, jau nebuvo. Taip mano kelionė nuo 9 valandų išsitęsė iki 28… Nors iš pradžių buvo pikta ir reikėjo greitai galvoti planą B, vis dėlto, dar kartą įsitikinau, kad niekas šiame pasaulyje nėra garantuota, todėl bus sveikiau be reikalo nesinervinti, o stengtis minusus paversti pliusais!

Jei gyvenimas duoda rūgščių citrinų- pasidaryk iš jų saldų limonadą!

Visa laimė, kad Berlyno Tėgelio oro uostas yra super geroje vietoje ir, apskritai, susisiekimas jame išvystytas tiesiog pasakiškai. Šiame tinklapyje radau paprastai išdėstytą informaciją, kaip Berlyne veikia viešasis transportas ir kaip susigaudyti atvykus į Šėnefeldo ir Tėgelio oro uostus.

Vos keletas stotelių autobusu ir pasiekiau hostelį, kuriame išsinuomojau jaukų kambarį nakvynei. Man buvo svarbiausia, kad vieta būtų netoli oro uosto ir centro – tą ir radau – “Berlin Premium Hostel”. Už vienvietį kambarį čia suplojau 45 eurus. Manau, kad AirBnB buvo galima surasti ir geresnių variantų, ir panašioje vietoje, bet hostelyje dar man neteko apsistoti, tad kodėl nepabandžius, jei ir taip nuklydau nuo savo pradinio plano.

Atvykusi į savo kambarį, palikau daiktus ir moviau apžiūrėti miesto, kuriame dar nesu buvusi. Važiavau metro 11 stotelių ir po pusvalandžio jau vaikštinėjau po Berlyno centrą. Aplankiau Branderburgo vartus, Reichstagą ir muziejų salą. Išties didinga vieta, kuri džiugino ne ką mažiau, nei išnaudota puiki galimybė aplankyti tokį miestą. Belieka tik prisiminti posakį: “Jei gyvenimas duoda rūgščių citrinų – pasidaryk iš jų saldų limonadą”, o aš nuo savęs dar pridėsiu – ieškokime pozityvių dalykų aplink ir nereiks pražilti anksčiau laiko. 🙂

Atnaujinta tvarka oro uostuose

Kiekvienos avialinijos imasi vis kitokių saugumo priemonių. Dabar į oro uostus, bent jau Vilniuje ir Berlyne, galima patekti tik turintiems galiojančius bilietus ir dėvintiems apsaugines kaukes, tad pasitikti ir išlydėti keleivius galima tik lauke. Berlyne netgi negalima patekti į reikiamą terminalą, net ir turint bilietą tol, kol neprasidėjo registracija – siūloma laukti arba lauke, arba kitame, “bendrajame” terminale, į kurį patenkant bilietų netikrino.

Nors kaukes dėvėti buvo privaloma tiek abiejuose oro uostuose, tiek skrydžio metu, tačiau temperatūros mums nematavo nė viename jų. Daugiau informacijos apie naujas saugumo taisykles Berlyno oro uostuose galite rasti paspaudę štai čia

Vilniaus oro uoste laipinimas vyko etapais, pradedant nuo galinių eilių. Mus kvietė grupėmis, į kurias buvo suskirstytos lėktuvo eilės. Visai patogu, kadangi nesusidaro grūstys ir nereikia brautis vieniems per kitus link savo vietos. Daugiau informacijos apie saugumo priemones, taikomas Vilniaus oro uoste galite rasti čia.

AirBaltic labai gražiai pasirūpino klientais, įteikdami vokus su vienkartinėmis kaukėmis ir dezinfekcinėmis servetėlėmis bei instrukciją, kaip palaikyti maksimalią švarą orlaivyje.

Skrendant Corendon oro linijomis, laipinimas vyko įprasta tvarka, tačiau lėktuve visiems iš eilės buvo matuojama temperatūra ir skrydžio palydovai keleivių rankas purškė dezinfekciniu skysčiu. Be to, gavome užpildyti lapus, kuriuose turėjome nurodyti savo:

• asmens duomenis,
  • vietą, kurioje apsistosim atvykę į Turkiją,
  • kontaktinį asmenį, kuris galėtų mus pasiekti, reikalui esant,
  • savo kelionės draugus, kurie keliauja su mumis.

Pagaliau, atvykę į Antaliją, pasų kontrolės punkte atidavėme užpildytus lapus ir ėjome į lauką pasitikti malonios naktinės 28 laipsnių temperatūros.

Nors ši kelionė nevyko pagal numatytą planą, vis dėlto, reikia suprasti, kad dabar iš ties sunkus metas tiek aviacijai, tiek turizmui ir daug kas gali netikėtai pasikeisti. Tad visada pravartu stebėti savo skrydį, ar jis bus vykdomas, kaip suplanuota.

Šiuo metu Turkish Airlines ketina atnaujinti tiesioginius skrydžius į Vilnių nuo rugpjūčio 15 d. Tačiau niekas negali garantuoti, kad ir šie skrydžiai nebus atšaukti. Net jeigu taip nutiktų – neverta panikuoti. Geriau ieškoti būdų, kaip kuo geriau išnaudoti net ir nepalankią situaciją. Jeigu planuojate savarankiškai keliauti į Turkiją ir Jūs, galite išbandyti mano skrydžio maršrutą ir kartu aplankyti vieną gražiausių Europos miestų! Galbūt Berlyno taip ir būčiau niekada nepamačiusi… 🙂

🚩Atnaujinta!
Turkish Airlines skrydžių į Lietuvą atnaujinimą nukėlė į Spalio 17 dieną. Skrydžius planuojama vykdyti 3 kartus per savaitę.